Finalizarea lucrărilor la pasajul rutier din Oradea: o realizare sau o amenințare?
Într-o lume în care progresul și dezvoltarea sunt adesea privite ca fiind sinonime cu succesul, Primăria Municipiului Oradea a anunțat cu mândrie finalizarea lucrărilor la pasajul rutier construit peste sensul giratoriu de pe Calea Borșului. Acesta face parte din proiectul „Construire drumuri colectoare și pasaj pentru Centrul de Transport Intermodal din Oradea.” Dar oare această realizare este cu adevărat un pas înainte sau ascunde o serie de probleme potențiale?
Un proiect cu o istorie îndelungată
Primarul Florin Birta, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Foghiș, și directorul Companiei Naționale de Infrastructură Rutieră, Cristian Pistol, au fost prezenți la conferința de presă organizată pentru a marca finalizarea lucrărilor. În timp ce aceștia au oferit declarații optimiste, nu putem să nu ne întrebăm dacă această inițiativă va avea cu adevărat impactul dorit. Ideea construirii acestui pasaj a apărut încă din 2018, sub mandatul fostului primar Ilie Bolojan, cu scopul de a rezolva problema legată de Parcul Industrial și de a asigura fluența circulației pentru viitorul centru de transport intermodal. Dar oare aceste obiective au fost cu adevărat îndeplinite?
Un pasaj cu două fețe
Conform declarațiilor oficialilor, acest pasaj ar trebui să rezolve două probleme majore: fluența traficului către frontiera de stat cu Ungaria și siguranța circulației. Însă, în ciuda acestor promisiuni, nu putem să nu ne întrebăm dacă această investiție va avea cu adevărat impactul dorit. Într-o lume în care mediul înconjurător este tot mai amenințat, oare construirea unui nou pasaj rutier este cu adevărat soluția potrivită?
Un exemplu de colaborare sau de dependență?
Secretarul de stat Adrian Foghiș a subliniat că această investiție este prima din suita pasajelor care vor fi finanțate din cadrul programului național de reziliență, fiind o premieră la nivel național. Însă, în ciuda acestui fapt, nu putem să nu ne întrebăm dacă această dependență de fonduri externe este cu adevărat benefică pentru dezvoltarea locală. Oare nu ar fi mai bine ca autoritățile locale să se concentreze pe dezvoltarea de soluții durabile, care să nu depindă de finanțare externă?
Un proiect pentru viitor sau o amenințare pentru prezent?
Primarul Birta a subliniat că proiectul a fost gândit pentru viitoare dezvoltări, precum circulația tram-trenului, care va ajunge în zona parcului industrial. Însă, în ciuda acestor promisiuni, nu putem să nu ne întrebăm dacă această investiție va avea cu adevărat impactul dorit. Într-o lume în care mediul înconjurător este tot mai amenințat, oare construirea unui nou pasaj rutier este cu adevărat soluția potrivită?
Concluzie
În concluzie, în timp ce finalizarea lucrărilor la pasajul rutier din Oradea este prezentată ca o mare realizare, nu putem să nu ne întrebăm dacă această investiție va avea cu adevărat impactul dorit. Într-o lume în care mediul înconjurător este tot mai amenințat, oare construirea unui nou pasaj rutier este cu adevărat soluția potrivită?
Sursa: Oradea În Direct