Modernizarea străzilor Dâmbului și Nicolae Beldiceanu: O necesitate sau un lux?
Într-o lume în care infrastructura urbană este adesea neglijată, Consiliul Local a luat o decizie care a stârnit un val de reacții. În ședința de astăzi, s-a aprobat modernizarea a două străzi din municipiu, mai precis străzile Dâmbului și Nicolae Beldiceanu, situate în cartierul Nicolae Iorga. În ciuda aparențelor, această decizie nu este lipsită de controverse.
Strada Nicolae Beldiceanu: O arteră vitală într-o stare deplorabilă
Strada Nicolae Beldiceanu, care face legătura între strada Depoului și localitatea Săldăbagiu de Munte, are o lungime de 1.122 metri. În prezent, această stradă se află într-o stare tehnică necorespunzătoare, cu gropi și denivelări care pun în pericol siguranța circulației. Mai mult, strada este foarte îngustă pe zone multiple, fără trotuare, ceea ce face deplasarea pietonilor o adevărată provocare.
Strada Dâmbului: O legătură esențială, dar neglijată
Strada Dâmbului, cu o lungime de 287 metri, face legătura între străzile Colinelor și Libelului. În ciuda importanței sale strategice, aceasta se află, de asemenea, într-o stare de degradare avansată. În urma lucrărilor de modernizare, se promite că străzile vor fi asfaltate, vor fi amenajate trotuarele, accesurile și se va realiza canalizarea pluvială.
Costurile modernizării: O investiție necesară sau un lux costisitor?
Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 6 luni pentru strada Dâmbului și 10 luni pentru strada Nicolae Beldiceanu. Însă, aceste lucrări vin cu un cost semnificativ. Valoarea estimată totală a lucrărilor de execuție (construcții+montaj) este de 1.894.564,08 lei pentru strada Dâmbului și 8.640.440,13 lei pentru strada Nicolae Beldiceanu. Într-o perioadă în care resursele financiare sunt limitate, această investiție ridică semne de întrebare cu privire la prioritățile administrației locale.
În concluzie, modernizarea străzilor Dâmbului și Nicolae Beldiceanu este o inițiativă care, deși necesară, ridică semne de întrebare cu privire la costurile asociate și la prioritățile administrației locale. Într-o lume ideală, toate străzile ar fi modernizate și sigure pentru circulație. Însă, în realitate, resursele sunt limitate și deciziile trebuie luate cu grijă, având în vedere impactul pe termen lung.
Sursa: Oradea În Direct