Proiectul CATCH_VR: O colaborare internațională pentru dezvoltarea educației în domeniul realității virtuale și augmentate
Într-o lume în care tehnologia avansează cu o viteză amețitoare, universitățile europene și pakistaneze își unesc forțele pentru a răspunde cererii crescânde de specialiști în domeniul realității virtuale și augmentate. Patru universități din Irlanda, Bulgaria și România se alătură altor patru instituții de învățământ superior din Pakistan într-un proiect ambițios, susținut de Comisia Europeană, numit „CApacity building in TeaCHing of AR/VR – CATCH_VR”.
Universitatea din Oradea: Gazda primei întâlniri a proiectului CATCH_VR
Între 27 și 29 iunie 2024, Universitatea din Oradea devine punctul de întâlnire pentru partenerii acestui proiect inovator. În cadrul acestei întâlniri, se vor pune bazele unei colaborări care își propune să dezvolte, pe o perioadă de trei ani, o programă universitară pentru diplome de tipul Digital Twin Graduate Degree, la Universitatea de Inginerie și Tehnologie „MEHRAN”, din provincia Sindh, Pakistan.
Obiectivele proiectului CATCH_VR
Proiectul CATCH_VR are ca scop principal dezvoltarea studiilor de master în domeniile realității virtuale și al realității augmentate, cu perspectiva continuării cercetării la nivel de doctorat. În plus, un alt obiectiv important este acela de a stopa migrația specialiștilor din Pakistan spre țările occidentale și de a crea, în țară, o piață viabilă pentru industrii de tip 4.0, atât în domeniul academic, cât și în cel al afacerilor.
Partenerii proiectului CATCH_VR
În cadrul proiectului CATCH_VR, universitățile europene pun la dispoziția partenerilor pakistanezi cunoștințele necesare pentru a dezvolta aceste programe educaționale. Partenerii europeni includ Universitățile irlandeze din Limerick și Cork, Universitatea Tehnică din Sofia și Universitatea din Oradea. Din partea Pakistanului, participă universitățile tehnice: MEHRAN, GIK Institute, Peshawar și QUAID-E-AWAM.
În ciuda entuziasmului și a ambițiilor, nu putem ignora faptul că acest proiect poate avea și impacte negative. Deși scopul este nobil, există riscul ca această inițiativă să creeze o dependență excesivă de tehnologie, să accentueze decalajul dintre cei care au acces la aceste oportunități educaționale și cei care nu au, și să contribuie la o concentrare a puterii în mâinile unui număr mic de corporații tehnologice. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum se va desfășura acest proiect și care vor fi efectele sale pe termen lung.
Sursa: Oradea În Direct