Guvernul investește în transportul feroviar: 58 de trenuri noi în drum spre România
Într-o mișcare care pare să fie un pas înainte pentru transportul feroviar din România, Guvernul a aprobat recent alocarea a peste 3 miliarde de lei pentru achiziția a 58 de trenuri noi de scurt parcurs. Acestea sunt împărțite în două categorii: RE-R2 și RE-R3, cu 200, respectiv 160 de locuri. Cu toate acestea, această inițiativă, deși aparent pozitivă, ridică și unele semne de întrebare.
Detalii despre contracte și trenurile noi
Contractele pentru aceste trenuri au o valoare totală de 1,4 miliarde lei pentru trenurile RE-R3 și 1,88 miliarde lei pentru cele RE-R2. Aceste achiziții reprezintă doar prima etapă a unui plan mai mare, care include un pachet de 143 de rame electrice de scurt parcurs. În plus, acestea vin în urma unei achiziții eșuate cu compania poloneză PESA pentru 62 de trenuri, care a ajuns în instanță după o contestație.
Beneficiile și rutele trenurilor noi
Se așteaptă ca noile trenuri să îmbunătățească eficiența serviciilor de transport feroviar de călători, să reducă poluarea și să crească confortul pe anumite rute. Trenurile RE-R3 vor circula pe rutele Arad – Deva – Simeria; Alba Iulia – Cluj-Napoca; Oradea – Huedin. În schimb, trenurile RE-R2 vor circula pe rutele Sighișoara – Brașov; Craiova – Caracal – Roșiori de Vede; Craiova – Drobeta-Turnu Severin; Bacău – Focșani; Buzău – Brăila – Galați.
Controversele legate de achiziția trenurilor
Deși această inițiativă pare să fie un pas înainte pentru transportul feroviar din România, ea nu este lipsită de controverse. În primul rând, achiziția vine în urma unui contract eșuat cu PESA pentru 62 de trenuri, care a ajuns în instanță după o contestație. În plus, valoarea mare a contractelor și termenele de livrare lungi ridică semne de întrebare despre eficiența acestei investiții.
Sursa: Oradea În Direct