Close Menu
Stiri Oradene
    Facebook
    Trending
    • Ministrul Sănătății a vizitat Spitalul Bihor
    • FC Bihor a pierdut primul meci amical din vară
    • Incendii la culturi agricole în Olosig, Iteu Nou, Ghiorac
    • Restricțiile pentru camioanele de mare tonaj în Ungaria au fost reduse
    • Record personal pentru Mihai Dringo la 200 metri plat
    • Rabia: transmisie, simptome și recomandări DSP Bihor
    • Persoană electrocutată pe șantier în Oșorhei
    • Comunicat AS Baschet Star Oradea după accidentul tragic A2.
    Facebook
    Stiri OradeneStiri Oradene
    Contact
    sâmbătă, iulie 5
    • Home
    • Stiri locale
    • Stiri judetene
    • Sport
    • Sanatate
    • Social
    • Editoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Advertoriale
    • Contact
    Stiri Oradene
    Home»Stiri judetene

    Cum se lucrează pe calea ferată Oradea-Cluj Napoca

    iunie 17, 2024 Stiri judetene Niciun comentariu2 Mins Read
    Cum se lucreaza pe calea ferata Oradea Cluj Napoca
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Modernizarea și Electrificarea Magistralei M300

    Asociația Pro Infrastructura a dezvăluit recent primele imagini filmate pe Magistrala M300, între Cluj-Napoca și Aghireșu. Aceasta reprezintă primul lot din cele patru ale proiectului de modernizare și electrificare a traseului dintre Cluj-Napoca și Oradea, cu punct terminus la Episcopia Bihor. În ciuda faptului că traseul sinuos austro-ungar rămâne neschimbat, cu excepția a două curbe reproiectate în zona Gârbău, viteza de circulație a trenurilor va crește de la 80 km/h la 100 km/h.

    Îmbunătățiri Notabile și Progrese Modeste

    Printre îmbunătățirile notabile se numără electrificarea liniei și introducerea semnalizării moderne ETCS. Într-un viitor incert, se preconizează și implementarea unui serviciu de tren metropolitan. În ciuda acestor planuri ambițioase, progresul actual este modest. Asocierea RailWorks, formată din Arcada și Alstom, a realizat până acum doar 5% din lucrările fizice, cu un avans financiar de 11%. Lucrările efectuate până în prezent includ demontarea firului 1, organizarea șantierului și amenajarea albiei râului Nadăș. Circulația se desfășoară încă pe firul vechi până la Aghireș.

    Termene Ambițioase și Provocări

    Obiectivul ambițios este finalizarea lucrărilor până în 2026, conform termenelor PNRR. Contractul, în valoare de 1,6 miliarde lei fără TVA, a fost semnat la sfârșitul anului 2022 și prevede 6 luni de proiectare și 36 de luni de execuție. În ciuda acestor termene strânse, există îndoieli cu privire la capacitatea de a respecta aceste jaloane.

    Monitorizarea Continuă a Progresului

    Asociația Pro Infrastructura continuă să monitorizeze progresul lucrărilor, cu planuri de a filma și lotul 2, Aghireșu-Poieni, în viitorul apropiat. Aceste vizite implică costuri semnificative și necesită sprijinul publicului. Susținătorii pot contribui la eforturile de monitorizare independentă a marilor șantiere de infrastructură de transport prin intermediul platformei Patreon.

    Sursa: Oradea În Direct

    admin
    • Website

    Keep Reading

    Peste 65 de incendii de vegetație în Bihor

    Prefectul de Bihor a convocat soluții pentru vârstnici

    Cod portocaliu de furtună în Bihor

    Cod galben de caniculă în Bihor

    Peste 2.000 de elevi din Bihor au absolvit „Școala Siguranței Tedi”

    Prefectul Marcel Daniel Dragoș mobilizează Bihor pentru investiții europene

    Add A Comment

    Comments are closed.

    Articole recente
    • Ministrul Sănătății a vizitat Spitalul Bihor
    • FC Bihor a pierdut primul meci amical din vară
    • Incendii la culturi agricole în Olosig, Iteu Nou, Ghiorac
    • Restricțiile pentru camioanele de mare tonaj în Ungaria au fost reduse
    • Record personal pentru Mihai Dringo la 200 metri plat
    Facebook

    Categorii

    • Stiri locale
    • Stiri Judetene
    • Sport
    • Sanatate

    Despre

    • Contact
    • Cookies
    • Termeni si conditii
    • Politica de confidentialitate

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.