Scădere semnificativă a apelurilor non-urgente la numărul 112
Dacă în anul 2004 peste 90% dintre apeluri la numărul unic 112 nu erau urgenţe, astăzi procentul apelurilor non-urgente a scăzut sub 50%, a informat marţi, în Colegiul prefectural, subprefectul Bothazy Nandor, prezentând o statistică judeţeană pe 20 de ani a apelurilor la 112. „Un apel non-urgent este apelul pentru care nu e nevoie de intervenţia agenţiilor: Ambulanţă, Poliţie, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont. Dacă în trecut numărul 112 era suprasolicitat de apeluri abuzive, multe iniţiate de copii, de-a lungul anilor ponderea acestor apeluri a scăzut. Dacă în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgenţe, astăzi procentul a scăzut sub 50%. Acest lucru este determinat şi de informările tot mai dese în mass-media şi pe reţelele sociale cu privire la modul în care se apelează numărul de urgenţă. Totodată s-au desfăşurat diverse activităţi de informare în unităţile de învăţământ bihorene, în cadrul proiectului ‘Sun(t) responsabil’, unde operatori 112 au desfăşurat activităţi de instruire în rândul elevilor”, se arată în informarea prezentată.
Potrivit subprefectului, în anul 2023, în judeţul Bihor, au fost preluate un număr total de 238.354 de apeluri, din care 61,9% au fost urgenţe, adică 147.542 apeluri, diferenţa de 90.812 fiind apeluri non-urgente. Din numărul total de apeluri, în jur de 50%, adică 117.725 au fost transferate către Dispeceratul Medical, alte 20% adică 45.695 au fost transferate către Poliţie, 16% adică 39.517 au fost transferate către ISU, iar 6% din ele, 13.875 apeluri au fost transferate către Jandarmi. Un număr de 2.497 apeluri au fost transferate către Salvamont sau alte agenţii de sprijin. Numărul de urgenţă 112 a devenit operaţional pe teritoriul judeţului Bihor începând cu 23 noiembrie 2004.
Sursa: oradeaindirect.ro