Reclamația consumatorului și acțiunea CJPC Bihor la Kaufland Ioșia
Ca urmare a unei reclamații primite de la un consumator bihorean, în 10.05.2024, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bihor a realizat o acțiune de verificare la hypermarketul Kaufland Ioșia, din municipiul Oradea. Neregulile constatate în timpul acțiunii de control au fost multiple și grave, incluzând folosirea unor spații frigorifice de păstrare/expunere a produselor insalubre, comercializarea unor produse neconforme calitativ, ambalaje deteriorate și condiții igienico-sanitare precare.
Pentru aceste abateri, comisarii CJPC Bihor au aplicat sancțiuni dure, printre care 5 amenzi contravenționale în valoare totală de 46.000 lei, oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme și oprirea temporară a prestării serviciilor în zona Imbiss – Grill până la remedierea deficiențelor. Este clar că autoritățile au acționat rapid și ferm în acest caz, demonstrând că drepturile consumatorilor sunt o prioritate indiferent de operatorul economic în cauză.
Continuarea verificărilor și consecințele pentru operatorii economici
Comisarii CJPC Bihor au anunțat că vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor în diverse spații comerciale. Este important de subliniat că, conform informațiilor publicate, măsurile luate vor fi consistente și vor include sancțiuni contravenționale complementare, dacă este cazul. Astfel, operatorii economici sunt avertizați că trebuie să respecte cu strictețe legislația în vigoare și standardele de calitate pentru a evita consecințele grave ale nerespectării acestora.
Sursa: Oradea în Direct