CSALB a primit un număr record de cereri de negociere în 2023
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a anunțat că în 2023 a înregistrat un total de 2.932 de cereri de negociere din partea consumatorilor, cel mai ridicat număr din ultimii 7 ani. De asemenea, se remarcă faptul că instituțiile bancare au acceptat cu 15% mai multe cereri de negociere comparativ cu anul anterior.
Valoarea totală a beneficiilor obținute de consumatori în urma negocierilor cu băncile a depășit 3,3 milioane de euro anul trecut, marcând o dublare a acestora în ultimii 4 ani. În perioada 2016-2023, consumatorii au obținut beneficii în valoare totală de peste 11,3 milioane de euro din cadrul CSALB.
Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB, a subliniat că creșterea activității demonstrează îmbunătățirea continuă a mecanismului de negociere condus de conciliatorii CSALB și disponibilitatea crescută a băncilor de a rezolva problemele întâmpinate de consumatori.
Creșterea numărului de procese în care părțile doresc o rezolvare amiabilă
Reprezentantul BNR a evidențiat faptul că tot mai mulți români aleg soluția rapidă și fără costuri pe care CSALB o oferă, subliniind că există multe cazuri în care oamenii și-au rezolvat problema cu banca în doar câteva zile.
Deschiderea și disponibilitatea manifestată de unele bănci comerciale au contribuit la consolidarea încrederii în întregul sistem bancar, conform declarațiilor lui Păunescu.
Sursa: Oradea Indirect