Oradea își îmbunătățește infrastructura de transport
Într-o încercare de a îmbunătăți mobilitatea urbană și a reduce poluarea, municipiul Oradea și Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest au semnat un contract de finanțare pentru un proiect ambițios. Acesta prevede crearea unui coridor de mobilitate urbană între Magheru și Republicii, precum și achiziția a 10 autobuze electrice. Cu toate acestea, în ciuda aparențelor pozitive, există și o serie de aspecte care ar putea avea un impact negativ asupra comunității locale.
Detalii despre proiect
Proiectul, care a fost depus de Primăria Oradea prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre Bulevardul Magheru, strada Republicii, strada Brașovului și strada Louis Pasteur. În plus, se vor face lucrări de reabilitare a suprafeței carosabile și se vor extinde spațiile pietonale și trotuarele aferente.
Finanțare și termene
Sursa de finanțare este Programul Regional Nord-Vest 2021–2027, iar valoarea totală a proiectului este de 131.922.843,57 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 79.447.232,61 lei. Lucrările sunt estimate să înceapă în 2025 și să dureze 22 de luni de la emiterea ordinului de începere.
Autobuze electrice și alte îmbunătățiri
În cadrul aceluiași proiect, vor fi achiziționate 10 autobuze electrice de 12 metri lungime, care vor face parte dintr-un lot de 30 de autobuze electrice. Acestea vor fi primele vehicule electrice nepoluante care vor intra în dotarea OTL. Autobuzele vor fi echipate cu aer condiționat, instalații de încălzire și vor avea locuri rezervate pentru persoane cu nevoi speciale. În plus, vor fi instalate sisteme de informare pentru călători, sisteme de numărare a călătorilor și supraveghere video.
Pot exista și impacte negative?
Deși proiectul pare a fi un pas înainte în direcția unui transport urban mai ecologic și eficient, există și unele aspecte care ar putea avea un impact negativ. De exemplu, lucrările de construcție pot cauza disconfort pentru locuitorii zonei și pot duce la congestionarea traficului. În plus, costurile ridicate ale proiectului pot pune o presiune financiară semnificativă asupra bugetului local. În cele din urmă, este important să ne întrebăm dacă aceste autobuze electrice vor fi cu adevărat eficiente și dacă vor fi utilizate la capacitatea lor maximă.
Sursa: Oradea În Direct