Restricții de circulație în Oradea: O măsură necesară sau un inconvenient major?
În perioada 2 – 20 decembrie 2024, locuitorii Oradiei vor fi nevoiți să se confrunte cu restricții de circulație pe strada Matei Corvin, unul dintre principalele artere de circulație ale orașului. Aceste măsuri, anunțate de Primăria Oradea, vor afecta tronsonul cuprins între girația strada Podului – Bulevardul Ștefan cel Mare și girația strada Ion Bogdan.
Demontarea culeelor pasajului feroviar: Un obstacol în calea traficului
Restricțiile de circulație sunt impuse pentru a permite demontarea culeelor pasajului feroviar de pe DN 19, care traversează strada Matei Corvin. Această operațiune, deși necesară, va perturba semnificativ traficul rutier în zonă. Traficul dinspre Cartierul Rogerius va fi restricționat pe o bandă, în timp ce traficul dinspre Satu Mare va fi restricționat pe banda 2, în sens invers.
Webuild S.p.A. Milano: Constructorul care perturbă circulația
Restricțiile au fost solicitate de către constructorul italian Webuild S.p.A. Milano, care execută lucrările din cadrul proiectului „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”. Deși acest proiect are potențialul de a aduce beneficii semnificative pentru infrastructura feroviară a regiunii, impactul său imediat asupra circulației rutiere din Oradea este unul negativ.
Un echilibru delicat între progres și disconfort
În timp ce demontarea culeelor pasajului feroviar este o etapă necesară în cadrul proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată, aceasta aduce cu sine și un nivel semnificativ de disconfort pentru locuitorii Oradiei. În acest context, este esențial să se găsească un echilibru între necesitatea de a avansa cu proiectul și nevoia de a minimiza impactul negativ asupra circulației.
Sursa: Oradea În Direct