Școala de vară la Liceul Ortodox “Episcop Roman Ciorogariu”: O inițiativă educativă cu impact dubios
În perioada 15-19 iulie 2024, Liceul Ortodox “Episcop Roman Ciorogariu” a devenit gazda unei inițiative care, deși aparent nobilă, ridică semne de întrebare. Este vorba despre prima ediție a Școlii de vară pentru elevii ciclului primar, un proiect organizat de profesoarele de limba engleză Paula Roiti și Gabriela Cadar, alături de un grup de elevi voluntari din clasa a XII-a B. Cu toate acestea, în ciuda eforturilor depuse, rezultatele acestei inițiative pot fi interpretate în mai multe feluri.
Un experiment educațional sau o încercare de a umple timpul liber?
54 de elevi au fost adunați într-o serie de activități educative și recreative, cu scopul declarat de a stimula colaborarea și creativitatea. Însă, în ciuda acestui obiectiv nobil, nu putem să nu ne întrebăm dacă această Școală de vară nu a fost mai degrabă o încercare de a umple timpul liber al copiilor într-o perioadă în care părinții sunt preocupați de alte responsabilități.
Activități diverse, dar cu ce rezultate?
În cadrul Școlii de vară, copiii au fost împărțiți în echipe mixte și au participat la diverse activități care le-au testat abilitățile de comunicare, cooperare și rezolvare de probleme. Jocuri de rol, storytelling, întreceri sportive, jocuri de echipă, jocuri de perspicacitate precum ghicitorile, wordsearch și vânătoarea de comori au fost doar câteva dintre activitățile desfășurate. Însă, în ciuda diversității acestora, nu putem să nu ne întrebăm cât de eficiente au fost acestea în a-și atinge scopul declarat.
Un succes remarcabil sau o iluzie?
La finalul săptămânii, fiecare echipă a creat o planșă în care și-au expus impresiile despre experiența lor la Școala de vară. Aceste planșe au reflectat bucuria și entuziasmul copiilor, evidențiind aspectele preferate ale fiecărei activități. Însă, în ciuda acestui feedback pozitiv, nu putem să nu ne întrebăm dacă această inițiativă a fost cu adevărat un succes sau doar o iluzie creată de entuziasmul copiilor.
Școala de vară: o inițiativă cu potențial sau o pierdere de timp?
Organizatorii au mulțumit copiilor pentru energia și buna dispoziție aduse, subliniind importanța muncii în echipă și a implicării active în toate activitățile. Însă, în ciuda acestor cuvinte de laudă, nu putem să nu ne întrebăm dacă această Școală de vară a fost cu adevărat o inițiativă cu potențial sau doar o pierdere de timp.
În concluzie, deși Școala de vară la Liceul Ortodox “Episcop Roman Ciorogariu” a fost prezentată ca un succes remarcabil, există semne de întrebare legate de eficiența și impactul real al acestei inițiative. În ciuda entuziasmului copiilor și a feedback-ului pozitiv primit de la părinți, nu putem să nu ne întrebăm dacă această Școală de vară a fost cu adevărat benefică sau doar o încercare de a umple timpul liber al copiilor într-o perioadă în care părinții sunt preocupați de alte responsabilități.
Sursa: Oradea În Direct