Oradea: Orașul care își ghidează șoferii către parcările libere
Într-o lume în care timpul este o resursă prețioasă, Primăria Oradea a decis să își ajute cetățenii să își economisească minutele prețioase. Cum? Prin implementarea unui sistem de ghidaj către locurile libere din parcările supraetajate și subterane, situate în zona centrală a orașului. O inițiativă care, la prima vedere, pare a fi un pas înainte în direcția modernizării și eficientizării traficului urban.
Un proiect cu bune intenții, dar cu potențiale probleme
Proiectul, derulat de Compartimentul IT al Primăriei Oradea, a presupus amplasarea a 15 panouri cu afișaj LED pentru indicarea locurilor libere din parcările off-street. Acestea au fost montate în 12 locații din oraș, atât pe grinzile rețelei de pasaje din Centrul Civic, cât și în intersecțiile din zona centrală. Însă, în ciuda aparenței de progres, nu putem să nu ne întrebăm: cât de eficient este acest sistem? Va reuși el să îmbunătățească cu adevărat traficul și să reducă timpul de căutare a unui loc de parcare?
Un sistem de ghidaj cu potențial, dar și cu provocări
„Acest sistem de ghidaj cu panouri iluminate LED este util șoferilor care caută să parcheze în cele șase parcări off-street din zona centrală a orașului ce totalizează circa 2.000 de locuri de parcare și cărora li se va adăuga, de anul viitor, și parcarea de lângă Spitalul Județean. Dorim ca în viitor să putem dezvolta acest sistem de ghidaj pentru toate intersecțiile importante situate în interiorul inelului rutier central, delimitat de arterele Republicii – Magheru – Centrul Civic – Evreilor Deportați – Decebal – Dacia”, a transmis Călin Corpaș, consilier al primarului și coordonator IT. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă acest sistem va putea face față provocărilor pe care le presupune gestionarea unui număr atât de mare de locuri de parcare.
Un proiect cu un cost semnificativ
Proiectul a fost implementat de către Compartimentul IT din cadrul Primăriei Oradea, furnizor fiind societatea Vegacomp Consulting SRL din București. Valoarea contractului: 268.030 lei + TVA. O sumă considerabilă, care ridică întrebarea: a meritat investiția? Va reuși acest sistem să își dovedească utilitatea și să justifice costurile?
Sursa: Oradea În Direct