Programul „Școala pentru părinți” – O inițiativă cu potențial… sau doar un alt efort inutil?
Centrul de Zi pentru copiii proveniți din comunități marginalizate, situat pe Calea Clujului, a lansat recent un program intitulat „Școala pentru părinți”. Prima întâlnire a fost inițiată de psihologul centrului, Roxana Lele, și a inclus atât părinții beneficiarilor, cât și personalul centrului. În teorie, aceasta pare o inițiativă lăudabilă, dar oare va avea un impact real și durabil asupra copiilor?
Comunicare și colaborare – Cuvinte frumoase, dar sunt ele suficiente?
Discuțiile s-au derulat în spiritul comunicării și al colaborării eficiente, cu scopul de a aduce beneficii pe termen lung copiilor. S-au propus soluții concrete, cum ar fi dezvoltarea unei atitudini pozitive față de procesul de învățare, solidificarea relației dintre copii și părinți și crearea unui mediu favorabil unei dezvoltări armonioase. Însă, în ciuda acestor intenții bune, rămâne de văzut dacă acestea vor fi puse în practică și vor avea un efect real asupra vieții copiilor.
Implicarea personalului – Un efort colectiv sau doar o strategie de PR?
Părinții au fost receptivi și cooperanți la modalitățile prin care pot contribui la bunăstarea generală a beneficiarilor. În cadrul discuțiilor au fost implicați și ceilalți membri ai personalului centrului, inclusiv pedagogii sociali Ana Mariana Corde, Anamaria Mudura și Patrick-Joshua Biro, educatorul Steluța Cuibuș, asistentul social Ioana Flore și coordonatorul centrului, Alina Meheș. Gabriela Constantache, asistentul medical al centrului, a subliniat importanța activităților din domeniul sănătății pentru copiii integrați în centru. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă această implicare va fi constantă și va avea un impact real asupra copiilor.
Prezentare-surpriză – Un moment de bucurie sau doar o tactică de a impresiona?
Întâlnirea a inclus și o prezentare-surpriză cu fotografii ale copiilor în timpul activităților la care au luat parte în cadrul centrului. Acestea au surprins bucuria, curiozitatea și implicarea copiilor, dar oare aceste momente sunt suficiente pentru a asigura dezvoltarea lor pe termen lung? Succesul întâlnirii a fost măsurat prin găsirea de noi valori în comunicarea cu beneficiarii și cu părinții acestora, dar aceasta este doar o mică parte a efortului necesar pentru a aduce schimbări reale în viețile acestor copii.
Sursa: Oradea În Direct