Autostrada Transilvania: Un drum lung și anevoios
În urmă cu două decenii, compania americană Bechtel și autoritățile române au dat startul lucrărilor la Autostrada Transilvania. Un proiect ambițios, care promitea să străbată inima Ardealului pe o distanță de 415 kilometri, de la Brașov până la granița cu Ungaria, la Oradea. Însă, după 20 de ani, doar o treime din această distanță este funcțională, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) estimează că unele segmente vor fi finalizate abia peste patru ani.
Progresul lent și obstacolele întâlnite
În prezent, se poate circula pe aproximativ 140 de kilometri din Autostrada Transilvania. Aceștia sunt împărțiți în trei segmente: un tronson continuu de 125 de kilometri între Nădășelu și Târgu-Mureș; un segment de 14 kilometri între Nușfalău (Sălaj) și Suplacu de Barcău (Bihor), deschis anul trecut și care a permis României să depășească pragul de 1.000 de kilometri de drumuri rapide; și un mic segment de 5 kilometri între Biharia și Borș, la granița cu Ungaria.
Un drum fără sfârșit?
În ciuda progresului înregistrat, Autostrada Transilvania rămâne un simbol al întârzierilor și al promisiunilor neonorate. În ritmul actual de lucru, este posibil ca finalizarea întregului proiect să dureze încă mulți ani. În acest context, întrebarea care se pune este dacă Autostrada Transilvania va deveni vreodată o realitate sau va rămâne un drum fără sfârșit.
Sursa: Oradea În Direct